Edició:
2019
AMPA que el presenta:
AMPA ESCOLA PONENT
Població:
Granollers
Modalitat:
Tothom a l’AMPA
Breu descripció del projecte:
El projecte Patis Compartits neix de la necessitat de crear espais de trobada entre les famílies dels alumnes d’Educació Infantil de l’Escola Ponent de Granollers. Aquest projecte és iniciativa de l’AMPA i vol potenciar que entre les famílies es vagin teixint complicitats, alhora que es vagin apropant i implicant a la vida de l’escola. Alhora que es va enfortint el vincle infant-pare/mare.
A través del joc, com a eina amb gran potencial de transformació social, es pretén animar la participació i la bona convivència de les famílies parlant tots alhora el llenguatge dels infants. Tot aquest plantejament es fa en un marc ric en diversitat cultural, com representen les famílies de l’Escola Ponent.
Cada divendres, un curs diferent d’Infantil canvia l’itinerari de recollida dels infants per creuar l’escola per dins podent interactuar de forma més directa amb el seu món escolar. Després, les famílies poden decidir lliurament si es queden a l’activitat, en el pati interior de l’escola.
Una estona abans les famílies voluntàries i la Tècnica Integradora Social (TIS) del centre preparen la música que amenitzarà l’activitat i els materials necessaris pels jocs. Un cop arriben els participants, les famílies voluntàries i la TIS de l’escola dinamitzaran els jocs a realitzar, sempre buscant la màxima participació tan dels infants com dels adults.
Es tanca la sessió amb una petita dinàmica de grup de rotllana i llavors es fa retorn de com ha anat la sessió, s’agraeix la seva participació i s’anima a les famílies pel pròxim dia. També es donen informacions d’interès de l’escola.
Aquest projecte es va iniciar el tercer trimestre el curs 2017-2018. En el curs actual, 2018-2019, se segueix implantant i s’ha consolidat satisfactòriament.
Pressupost:
El projecte iniciat en el curs 2017-2018 va ser de cost zero, aprofitnat els recursos que ja tenia la pròpia escola. En cas de poder disposar de pressupost, es destinaria a adquirir nous materials pels jocs, organitzar sortides que han proposat les mateixes famílies…
Obstacles a vèncer:
– Poca tradició de participació de moltes famílies de l’escola.
– Innexistència prèvia d’espais similars de participació dins l’escola.
– La diversitat lingüística de les famílies a l’hora de poder entendre’s quan interactuen.
Col·laboradors:
Direcció
Professorat
Famílies
Infants i joves
Altres
Delegació:
Vallès Oriental
Paraules Clau:
-Joc
-Pati
-Compartir
-Diversitat cultural
-Participació
Nivell Educatiu:
Infantil
Valors clau:
-Convivència
-Participació
-Riquesa cultural
-Reforçar el vincle infants-pares/mare
Materials necessaris:
Equip de música del centre escolar,
Materials lúdics que diposa l’escola
Necessitats atesses:
Crear espais de trobada entre les famílies dels alumnes d’Educació Infantil per potenciar que es vagin teixint complicitats entre les famílies, apropant-se i implicant-se a la vida de l’escola.
Persones necessàries:
– Infants
– Famílies
– Tècnica Integradora Social (TIS) del centre
– Les mestres d’Infantil
Objectius:
-Crear espais de trobada entre les famílies dels alumnes d’Educació Infantil de l’Escola Ponent de Granollers.
-Animar la participació i la bona convivència de les famílies.
-Teixir complicitats entre les famílies i que aquestes es vagin apropant i implicant a la vida de l’escola.
Període d’execució:
2018-04-06 a 2018-06-01
Destinataris:
A les famílies d’Educació Infantil de l’Escola Ponent de Granollers.
DADES PERSONA DE CONTACTE:
AMPA:
AMPA ESCOLA PONENT
Correu electrònic de contacte:
{mail}